"Cs 1.6 Server Sunucu Performans Ayarları (Anlatım)"

Windows XP üzerinden mümkün olduğu kadar performans artırmak için bu bölümü dikkatlice okuyunuz.

HLDS sunucunuzdan mümkün olduğu kadar düşük ping ve yüksek performans almak için bazı XP hizmetlerini devre dışı bırakacağız.

ARKAPLAN VE GÖRSEL AYARLAR
Mümkün olduğu kadar arkaplan, flash öğeler, vb. gibi şeyleri mümkün olduğu kadar aza indiriniz.

Basit bir işlemden başlıyoruz. Masaüstüne gidip sağ tıklayınız ve özellikler’i seçiniz.
Sekmelerde bulunan Masaüstü sekmelerini seçiniz, ve masaüstü arkaplanını (None) seçiniz.
Şimdi ekran koruyucusunu kapatacağız ve güç seçeneklerini ayarlayacağız.
Mönitörü otomatik olarak kapamak ve ekran koruyucusunu devre dışı bırakmak bize 3 şey kazandıracaktır. 

Bunlar;

1-) Monitörün ömrünü uzatacaktır. (daha az kullanıldığında) 
2-) Daha az kaynak tüketilecektir. 
3-) Elektrik faturanız çok yüksek olmayacaktır. (Malum global kriz )


Masaüstüne sağ tıklayıp özellikler diyoruz, çıkan pencerede “Ekran Koruyucusu” sekmesini seçiyoruz ve resimdekileri adım adım uyguluyoruz.

Bir sonraki adım ise görsel efektler. Bilgisayarım’a sağ tıklayıp Özellikler diyoruz. Sonra resimde olduğu gibi adım adım “Gelişmiş>Ayarlar>Görsel Efektler”‘e gidiyoruz.

Gelelim “Sistem Geri Yükleme”‘yi devre dışına bırakmaya. Sistem geri yükleme fazla disk alanı harcadığından bunu devre dışı bırakmamızın çok faydası var, sunucunuzun performansında büyük rol oynayaBİLİR.

Sistem geri yükleme açık olduğunda 5-6GB’ye kadar disk alanı yiyebiliyor.

Bende olduğu gibi, kapatmayı unutmuşum . Sonradan aklıma geldi kapattım performans’da artış gördüm.
Size de öneririm kapatmayı, ama yok ben sistem dosyalarıyla fazla oynuyorum, kurcalıyorum, bozuyorum, antivirüs’üm yok, antivirüs iyi değil, trojan, virüs, malware, worm, vb. bulaşabilir, ve ve ve gibi mazaretlerden dolayı kapatmak istemiyorsanız sorun değil. Siz bilirsiniz.
Bilgisayarıma sağ tıklayın, özellikler diyin ve “Sistem Geri Yükleme” sekmesini seçin ve Sistemi geri eski bir tarihe geri yükleyin. evet cspame ailesi buraya kadar tamam.

Başka bir husus ise açılışta yüklenen/çalışan programlar/servislerdir.
Bu programlar bilgisayarın açılışını yavaşlatıp oturum açıldığında bilgisayarı kastırabiliyor ve bazı bilgisayarlarda da dondurabiliyor.

Buun için gereksiz programları devre dışı bırakalım. Bunun için;
Başlat>Çalıştır tıklayıp. msconfig yazıp tamam tıklayınız.
Gelen pencerede “Sistem Geri Yükleme”‘yi seçelim ve resimdekileri adım adım uygulayalım:

SERVİS AYARLARI
Şimdi windowsun kullanmadığımız ve/veya nadir kullandığımız servis ayarlarını kapatıp, biraz da olsa performans artışı elde edeceğiz.

Başlat > Çalıştır: services.msc
Böylece Performans ayarlarımız tamamlanmış olacak.
Share this article :
 

Yorum Gönder

 
İletişim : Mail | Facebook | Twitter
Copyright © 2011. Cspame | Counter strike paylasim merkezi - Her hakkı saklıdır ..
Dost site alanı - Dost site alanı
Proudly powered by Blogger